GÖRSEL KİMLİK TASARIM…

Bir kurum yada firmanın görsel kimliği, kapsamlı bir tasarım programı gerektirir. Birçok reklam kampanyası; ürün ya da hizmet tanıtmaktan çok, üretici firmanın kimliğini ön plana çıkartmayı hedefler. Bu tür tanıtım kampanyalarına “Kurumsal Reklamcılık” (Corporate Advertising ) adı verilir. Kurumun kendisim nasıl tanımladığından ve kurumla ilgili kavramlardan yola çıkarak, görsel kimliğinin tasarlanması amaçlanır.

Görsel kimlik tasarımında müşterilerin yanı sıra, kurum çalışanları da göz önüne alınır. Böyle bir tasarım programı; yatırımcı ve ortaklan bilgilendirir, tüketiciyi eğitir. Ürün ya da hizmetin yanı sıra, bu ürün yada hizmeti üreten kurumun da ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtılması gerekir. Günümüzde birçok kuruluş, tanınmamanın getirdiği belirsizlikten kurtularak, hedef kitleye algılanabilir bir kurumsal strateji sunma çabası içine girmiştir.

Görse! kimlik oluşturulduktan sonra, süreklilik sağlamak amacıyla kurum yapısında, ürün ve hizmetlerde de değişime gidilebilir. Kurumlar için görsel kimlik tasannu, 70’li yıllardan sonra yaygınlık kazanmış, bu konu üzerinde uzmanlaşan tasarım stüdyoları kurulmuştur.

Görsel kimlik programları; antetli kağıt, zarf, kartvizit, dosya, fatura gibi ticari kağıtlara, basın ilanlarına, ambalaj tasarımlarına, mimari ve taşıyıcı araçlara ve iş önlüklerine uyulması zorunlu biçimsel standartlar getirmeyi amaçlar. Tasarım standartlarının yayılması ve sistemleşebilmesi için, her görsel kimlik programı bir kitap haline getirilir. Bu kitaplarda şirketin ihtiyaçtan ve bu projeye ayrılan bütçe belirtildikten sonra; amblem, logo, renk ve tipografi üzerine bilgiler, ölçüler ve kullanım biçimleri açıklanır. Amaç; bütün tasarım unsurları arasında eşgüdüm sağlamak ve kurum sağlamak ve kurum hakkında olumlu ve akılda kalıcı bir izlenim yaratabilmektir.

*Alıntıdır.

GÖRSEL KİMLİK EL KİTABI

Görsel kimlik programı hazırlandıktan sonra, tasarımcının grafik uygulamalar üzerindeki denetimi sona erer. Şirket üst yönetimi yeni görsel kimliği coşkuyla karşılayıp kullanmaya hazırlanırken, bu coşku; alt kademelere inildikçe azalır. Stoklar bitinceye kadar eski basılı ve görsel malzemenin kullanımına devam edilir.

Yeni görsel kimliğe geçiş sürecini hızlandırmak için, tasarımın kavramsal yapısı ve amacı; bütün bölüm yöneticilerine ve bu projeyle yakından ilgili personele dağıtılacak bir el kitabında açıklanmalıdır. Ticari bir mektubun görünümünde; alt kademedeki daktilografin sorumluluğu, yöneticisinden daha fazladır. Bu nedenle; hazırlanan el kitabı, şirketin bütün kademelerine dağıtılmalıdır.

Büyük kurumlar için hazırlanan el kitapları çok kapsamlıdır. Yazı karakterleri, amblem, fotoğraf gibi unsurların nerede ve nasıl kullanılacağı bu kitaplarda ayrıntılı olarak açıklanır.

Bir görsel kimlik el kitabı aşağıdaki bölümlerden oluşur:

  1. Kimlik değişikliğinin hangi nedenlerle yapıldığım açıklayan genel bir giriş yazısıdır.
  2. Yeni antetli kağıt, zarf, kartvizit, tebrik kartı, fatura, sevk irsaliyesi gibi yazılı belge tasarımlarını yer aldığı bölüm.
  3. Kurumun bütün yazılı ve ticari belgelerinde, reklam ve duyurularında kullanılacak tipografik karakterin değişik boyut ve et kalınlıklarında çeşitlemelerin yer aldığı bölüm.
  4. Antetli kağıdın yeni tasannu üzerine – öngörüldüğü biçimde – daktilo edilmiş bir mektup örneği. Bu örnekte; paragraflar arsında bırakılacak boşlukların, satır uzunluklarının, gönderici adı, imzası, tarih ve diğer bilgilerin standart ölçü ve yerleri gösterilir. El kitabı, kurumun yanı sıra, reklam ajansı ve tasarım stüdyolarına da rehberlik etmeli ve yukarıdakilere ek olarak şu bölümleri de içermelidir:
  5. Amblem ya da logonun değişik boyutlarda siyah-beyaz örnekleri.
  6. Kurumun basılı işlerinde standart renkler. ( Bu renklerin hem özel karışım, hem de dört renkli baskı tekniğine uyacak kod, formül ve yüzdeleri belirtilmelidir.)
  7. Yazı grubunu amblem ya da logo ile değişik boyutlarda kullanımını gösteren bölüm. (Bu bölüm, kendi bünyesinde tasarım birimi olmayan kurumlar için gereklidir.)
  8. Amblem, logo ve yazı grubunun iç ve dış mekanlarda kullanımını gösteren bölüm.
  9. Yeni tasarımın taşıyıcı araç ve iş gömlekleri üzerindeki uygulamalarını ve fuar ve çeşitli sergilerde kullanılacak grafik sistemleri içeren bölüm.
  10. Afiş, broşür ve basın ilanlarında kurumsal kimliğin kullanışı üzerine bilgi ve örnekler.

Görsel kimlik tasannu, kurumların gelecekteki ihtiyaçlarına yanıt verebilecek esnek bir yapıya sahip olmalıdır.

 *Alıntıdır.

Yorum bırakın

Filed under Uncategorized

Yorum bırakın